Alla inlägg under augusti 2012

Av Siri B. - 29 augusti 2012 14:20

Förlåt att jag inte har bloggat så mycket nu men det har varit så mycket med skolan.

Hoppas ni förstår :)

Jag har ett tips på en blogg:

misslisibell.se

Hon heter miss lisibell på youtube.

Hon gör jätte bra videos om du gillar mode, hauls mm.

Jah, det var det jag ville säga...

bye bye

Av Siri B. - 28 augusti 2012 13:49

Idag är jag sjuk fast inte lika mycket som igår...

Åt jätte mycket till frukost så jag åt typ inget till lunch...

Jag kommer bara inte på nåt att skriva idag.

aja..................

bye bye

Av Siri B. - 27 augusti 2012 10:08

Idag är jag sjuk :(

Jag har jätte ont i halsen, ont i huvudet och är jätte förskyld.

Fast det finns 2 bra saker med att vara sjuk:

1. Man kan hålla på med datorn hela dagen.

2. Man slipper skolan :)

Jag kallsvettades typ hela natten och igår hade jag ont i halsen HELA dagen...

Jag tror jag blev sjuk för att på surströmmingen så blev typ alla dyngsura (awkvard?)

bye bye

Av Siri B. - 26 augusti 2012 15:14

Mina böcker top 5:

1. Twiligt -1

2. Harry Potter

3. Niceville

4. Pirates of the caribiean (serie bok)

5. Twilight -2

bye bye

Av Siri B. - 26 augusti 2012 14:11

Test:

Hur bra kompisar är ni?

 

1. Hur länge har ni kännt varann?

A: Ett par veckor

B: Ett år ungefär

C: För alltid :)

 

2. Vad gör ni tillsammans?

A: Vad vi gör? Vi träffas nästan aldrig.

B: Vi brukar mest kolla på videos

C: Vi skrattar och har jätte kul

 

3. Hur ofta träffas ni?

A: I skolan

B: I skolan och på helgerna

C: Hela tiden!

 

4. Har ni träffats mycket änn så länge?

A: Ja, det har vi och jag ångrar mig lite

B: Ganska mycket och vi har haft kul

C: Oändligt mycket och vi har haft oändligt kul

 

5. Bråkar ni ofta?

A: Ibland, 1 gång i veckan kanske

B: Nästan aldrig

C: Vi? Bråka? Aldrig!

 

6. Har ni några gemensamma intressen?

A: Vi kanske har ett gemensamt intresse, jag vet inte riktigt.

B: Vi har ganska många men inte alla

C: Alla vad jag vet

 

8. Har ni något kompishalsband, hemligt språk, dikt eller historia tillsammans?

A: Nää, ingeting av dem där sakerna.

B: Vi har kompishalsband och en historia tillsammans men inget mer.

C: Vi har alla dem sakerna!!!

 

9. Gör ni saker på rasterna tillsammans?

A: Nästan aldrig, men vi träffas i skolan ofta

B: Ja, ofta

C: Jag är bara med hon/han på rasterna!

 

10. Skriver ni sms, mejl, vykort eller ringer varandra när ni inte ses?

A: Najj, jag har annat för mig

B: Jag messar och ringer men inte det andra

C: Jag gör allt det där

 

11. Sover ni över hos varandra?

A: Nej, hon/han är inte en person som jag sover över hos

B: Ja, det har hänt några gånger men det går inte altid att sova över

C: Det har säkert hänt flera hundra gånger och mer är på väg

 

12. Tycker du att det är roligt att vara med hon/han?

A: sådär, ibland är hon/han verkligen tråkig!

B: Aa, hon är kul att vara med :)

C: Det är ett av mina bästa minnen där jag är med henne/honom

 

Resultat:

 

A: Du har inte kännt hon/han så länge och då förändras mycket. Ni kommer inte så bra överens och ni skriver inte till varandra. Om du vill ha en bättre vänskap är det på tiden att du fixar det, kanske bara ser på bio eller något sånt där. Då blir det bättre.

 

B: Ni har kännt varandra i ca ett år och ni trivs att vara tillsammans men hur bra kompisar ni än är går det alltid att bli bättre kompisar.  Skriv mer mejl och ni blir ännu bättre kompisar!

 

C: Ni har nästan kännt varandra hela era liv och ni älskar att vara tillsammans! Ni gör allt tillsammans och ni är starka! Ni är verkligen BFFs!!!

 

bye bye

Av Siri B. - 26 augusti 2012 13:52

Här är mina filmer top 10:

1. Twilight

2. Coraline

3. Avatar

4. Harry Potter filmerna

5. En shopaholics bekännenelser

6. Alice i underlandet (otecknat)

7. Hugo Cabret

8. Mirror Mirror

9. Pirates of the caribiean

10. Det levande slottet 

bye bye

Av Siri B. - 26 augusti 2012 12:35

Här kommer lite frågor om mig och svar, enjoy:

Fanta/Coca Cola - Beror på

Jul/födelsedag - Jul :)

Ipad/Dator - Dator

Kusiner/Kompisar - Beror på men oftast kusiner (inget illa menat)

Pizza/Tacos - Tacos, oftast

Fota/Filma - Filma xD

Fest/Disco - öhh, fest?

Midsommar/Påsk - Påsk

:)/:D - hehe, :D

Katt/Hund - Katt (jag har en)

Tv/Film - Om det är kväll- film men annars Tv

Syslöjd/Träslöjd - Träslöjd

Knott/Mygg - Knott

Upptagen/Singel - Singel :-)

Ute/Inne - ibland ute, ibland inne

Kurragömma/15 - 15 :))

Hjortron/Blåbär - Hjortron

Smink/Inte smink - Inte smink, jag är bara 10 år

Smycken/Inte smycken - Smycken

Picknick/Promenad - Picknick

Stranden/Poolen - Båda

Grön/Blå - Grön

Rosa/Lila - Rosa

Röd/Orange - Röd

Twitter/Facebook - Twitter- har inte Facebook

Hjärtan/Stjärnor - Hjärtan

Milkshake/Smoothie - Milkshake

Springa/Hoppa - ???

Rihanna/Nicki Minaj - Oftast Rihanna

FCB Barcelona/Manchester united - Barca (ofc)

Matte/SO - SO

SO/NO - SO

Engelska/Bild - Bild

Keps/Hatt - Hatt ;)

Ballerinaskor/Sandaler - Ballerinaskor

Glas/Mugg - Glas (?)

Kanin/Hamster - Kanin

Shoppa/"Handla" - Shoppa

Portugal/Spanien - Portugal

Växter/Blommor - Blommor- vad annars?

Msp/Stardoll - Oftast Msp men beror på

King/King out - King

Spela.se/Spelo.se - Spela.se- fast jag är aldrig inne där

Skarf/Sjal - Skarf

H&M/Lindex - Båda

Accesorize/Kawaii shop - Accesorize- Kawaii shop har så dålig kvalit'e

Skola/Fritids - Fritids ibland

Bäver/Ekorre - Ekorre

Kudde/Täcke - Täcke

Halsband/Armband - Armband *...*

Trädgård/Park - Park ^__^

Youtube/Facebook - Youtube

Läppglans/Mascara - Har typ aldrig smink bara på fester, Läppglans

Byggare Bob/Ruby & Max - Öhh, what`a??

Disney/Pixar - Vet inte O.O

Shorts/Byxor - På sommaren Shorts

Solglasögon/Inte solglasögon - Solglasögon 8)

Natur/Skog - Samma sak typ

Kok/Lärare - Kok

Lampor/Ljus - Ljus

Orkid'e/Tulpan - Orkid'e

Symaskin/Sy vanligt - Symaskin

Leksaker/Inte leksaker - Inte leksaker

Kalender/Ingen kalender - Kalender

Jag hoppas ni fick svar på dem mesta av era frågor men om det va någon som ni inte fick svar på skriv bara en fråga så svarar jag på den så fort jag kan.

bye bye

Av Siri B. - 25 augusti 2012 22:27

Vi åkte till Elin (det tar ca 15 min) sen när vi kom fram var det mulet. Några var där fast vi var ganska sena...

Men snart kom det fler. Jag, Elin och hennes kompis Alicia pratade på Elins rum innan vi skulle äta (Alicia är 13 år). När alla hade kommit (15 - 20 pers var Elins familjs kompisar) så satte sig "barnen" vid ett bord och dem vuxna vid ett annat. Det var väldigt trångt, jag och Elin fick sitta på samma stol, Alicia satt i vägen (?) och några killar (11 - 13) fick sitta i trappan. Jag tog 2 knäckebröd med mosad potatis och smör på (väldigt mättande) medans Elin tog med surströmming på. Surströmming luktar VÄLDIGT starkt. Jag åt surströmming när jag var typ 2-3 år fast sen tröttnade jag på det. Ebba med. Typ. Nu säger jag vilka som vad me: (av barnen) Ebba, jag, Elin, Alicia, Mathilda, Emma, Olivia, Daniel, Oskar, Hilding, Åke, Leonaura, Alma, Eric, Ellen, Tuva-Li och sen kanske det var nån mer... Sen gick jag, Elin och Alicia (och några småbarn, hehe) upp till övervåningen och in till badrummet där vi hade "hårsalong" och där skulle Elin göra olika frisyrer på oss. Sen var det effterätt fast inga barn åt för vi glömde det...? Sen gick vi ut fast det regnade och det inte var mörkt (vi brukar alltid leka alla klassiska lekar när det är mörkt på surströmmingen). Vi lekte yes madam, 15, pantgömme, ge mig en vink och utmaningen och mycket mer!! Utmaningen är roligast, man utmanar varandra ti.ex "Antingen ska du äta en mörda´snigel eller så ska du slicka på Oskar". Det är jätte roligt :) Sen gick vi till cointerna och körde det där istället... Oskar skulle stå på en och skrika "jag är king-kong!!!!!!". Alicia filmade det :)

När vi var HELT dyngsura (jag förstörde mina skor, nästan) så gick vi in och gick upp till Elins föräldrars rum och lekte olika "små" lekar med Elins gosedjur och åt snacks. Sen lekte vi kurra gömma på övervåningen. Ebba, Mathilda, Olivia och Emma pratade bara på Mathildas rum (dem är 13-16 år) så vi tyckte dem var tråkiga. Sen när vi hade lekt kurra gömma ett tag åkte typ alla hem och vi med.

bye bye 

jag vet, LÅÅÅNGT!!!!

Om mig:

Hej!
Jag är en tjej på 10 vintrar som kommer att blogga om livet och skolan mm. Skriv gärna kommentarer och frågor.

Fråga gärna xD

2 besvarade frågor

Vad tycker du?

Vilken artist/band?
 Justin Bieber
 Nicki Minaj
 Matty b-raps
 Rihanna
 Danny Saucedo
 Selena Gomez
 One Direction
 Britney Spears
 Eric Saade
 Kesha
 Bruno Mars
 First Aid Kit
 Cody Simpson
 Marina and the diamonds
 Maroon 5
 Mando Diao
 Taylor Swift
 Eminem
 Jay Z
 Någon HELT annan

Kolla vad jag har bloggat:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar på bra bloggar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Översätt :*


Ovido - Quiz & Flashcards